Przejdź do: STRONA GŁÓWNA
WYDARZENIA

Dąb Niepodległości

Szkoła Podstawowa im. Bogdana Jańskiego w sposób szczególny angażuje się w tegoroczne obchody 100-lecia Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Braliśmy już udział w Widowisku Dumy i Radości, przygotowujemy wewnętrzną szkolną uroczystość, a oprócz tego angażujemy się w Bieńczyckie obchody tej rocznicy. 9 listopada, w piątek, weźmiemy udział w sztafecie oraz Koncercie Pieśni Patriotycznych a już dziś przed budynkiem naszej szkoły zasadziliśmy upamiętniające to wydarzenie drzewo. Mamy pewność, że nasz „Dąb Niepodległości” będzie towarzyszył szkole i uczniom przez kolejne, długie lata i rozwijał się pięknie wraz z nimi.

 

"Pomagam, bo umiem!"

We wtorek 30 października rozpoczęła się akcja w świetlicy: "Pomagam, bo umiem!".

Klasa piąta pomaga rozwiązywać prace domowe młodszym kolegom z klasy pierwszej i drugiej.

Dzieci w ten sposób uczą się tolerancji, tego, że nie ma głupich pytań (choć niektóre zadane przez młodszych kolegów mogą okazać się trudne, baaardzo dłuuugie i przekształcać się w kolejne).

 

 

Udział w projekcie „Każdy jest komuś potrzebny

Uczniowie klasy piątej uczestniczą w projekcie „Każdy jest komuś potrzebny” organizowanym przez Fundację Anny Dymnej, którego celem jest promowanie wolontariatu, postaw prospołecznych a także działalności na rzecz społeczności klasowej, szkolnej i lokalnej.

 

Projekt dzieli się na dwa etapy tzn. zajęcia praktyczno-warsztatowe oraz część konkursową. Uczniowie zyskują nie tylko wiedzę teoretyczną, ale mogą się również praktycznie zaangażować w działanie wolontariackie, które sami zainicjują . Dla klasy, która zrealizuje najciekawszy projekt, przewidziana jest nagroda – statuetka Super Wolo.

 

Część pierwsza, zajęcia praktyczno-warsztatowe już za nami.

 

Uczestniczący w nich uczniowie dowiedzieli się m.in.: jaka jest różnica między pomaganiem a wolontariatem, kto może zostać wolontariuszem i jakie cechy powinien mieć wolontariusz.

 

Zajęcia przeprowadzone przez Panie z Fundacji dały uczniom dużo radości. Otwarły ich na siebie, dały poczucie bezpieczeństwa i akceptacji przez grupę. Przekonały ich też, że każdy z nich, jest komuś potrzebny.

 

Teraz czas na część konkursową i realizację zainicjowanego przez siebie działania. Życzymy powodzenia we wspólnej pracy na rzecz innych i zdobycia statuetki Super Wolo.

 

 

Przyjęcie uczniów klasy pierwszej do grona czytelników biblioteki

Dnia 25 października 2018 r. do grona czytelników szkolnej biblioteki dołączyli uczniowie klasy pierwszej.
Aby zostać czytelnikiem musieli wykonać wiele zadań:
- rozwiązać zagadki,
- zapoznać się z księgozbiorem biblioteki,
- pochwalić się znajomością alfabetu oraz umiejętnością czytania
- poznać prośby książek i zasady obowiązujące przy ich wypożyczaniu
- złożyć obietnicę bycia dobrym czytelnikiem
- podpisać się na regulaminie biblioteki szkolnej

Za trud, błyskotliwość, wspaniałe odpowiedzi wszyscy zostali nagrodzeni zakładką i książką.
Już w przyszłym tygodniu uczniowie klasy pierwszej będą mogli wypożyczyć pierwsze książki.
Naszym najmłodszym czytelnikom życzymy ciekawych książek, niezwykłych chwil spędzonych z nimi, dużo czasu przeznaczanego na czytanie.
I oczywiście zapraszamy do biblioteki szkolnej.

 

 

Jesień u Jańskiego

 

Marsz Dumy i Radości na 100-lecie Niepodległości

Reprezentacja uczniów naszej szkoły (klasy 5 i 7 oraz przedstawiciele klasy 8 i klas gimnazjalnych) wzięła udział w zorganizowanym z okazji 100-lecia niepodległości Polski przez Kuratorium Oświaty w Krakowie Widowisku Dumy i Radości. Wielu z nich wystąpiło w strojach harcerskich, ponieważ chcieli uczcić pamięć Lwowskich Orląt, swoich rówieśników, którzy w listopadzie 1918 roku ochotniczo walczyli o miasto, w którym nie było polskiego wojska. W walkach we Lwowie i Galicji Wschodniej wzięli udział harcerze z całej Polski. Jeden z obrońców, 13-letni Antoś Petrykiewicz, został najmłodszym w historii kawalerem Orderu Virtuti Militari.

 

Wychowanie przez czytanie (część druga)

11 października 2018 r. w klasie 5a miała miejsce lekcja o wolności w ramach programu Wychowanie przez czytanie na podstawie zbioru opowiadań zatytułowanego „Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach”.

 

Uczniowie zapoznali się z opowiadaniem pt. „Burza” Katarzyny Terechowicz i Wojciecha Cesarza, a następnie wspólnymi siłami tworzyli definicję wolności. Lekcja miała formę pracy w grupach, jedną stanowili oskarżyciele, drugą obrońcy, a trzecią sędziowie. Uczniowie bardzo żywiołowo wyrażali własne opinie, oceny postępowania głównego bohatera – Piotra. Wśród wszystkich uczniów widać wyraźną niecierpliwość, aby osiągnąć wiek dorosły. Dorosłość jednoznacznie kojarzyła im się z wolnością, ale po tych kilkudziesięciu minutach dostrzegli bardzo ważne aspekty tej wartości, a mianowicie odpowiedzialność oraz przestrzeganie zasad. Nikt nie jest samotną wyspą, a życie w społeczeństwie wymaga niekiedy rezygnacji z własnych oczekiwań na rzecz wolności innych ludzi.

 
1 .. 31 32 33 [34] 35 36 37 .. 40